Een fijne thuiswerkplek voor jouw medewerkers
Steeds meer medewerkers én werkgevers zien de voordelen van thuiswerken. Je wil als werkgever voorkomen dat het personeel op den duur lichamelijke klachten gaat ondervinden. Zeker nu hybride werken de nieuwe norm is. Wij als interieurspecialist weten als geen ander hoe belangrijk een gezonde en verantwoorde werkplek is, dus zorgen wij er ook voor dat jouw medewerkers op een ergonomische en verantwoorde manier vanuit huis kunnen werken.
We bieden een volledig ARBO-goedgekeurde thuiswerkplek voorzien van een bureau, bureaustoel, laptophouder, toetsenbord en muis. Laat jouw medewerkers uit een zelf samengesteld assortiment kiezen.
- Levering binnen tien werkdagen in heel Nederland
- Vijf jaar garantie
- Geen bezorgkosten
- Diverse variaties mogelijk (Twijfel je? Wij helpen je graag!)
- Eenvoudige betaalwijze
Benieuwd naar de thuiswerkplek mogelijkheden?
Onze interieurspecialisten kijken graag naar de gewenste oplossing voor jouw bedrijf.
Neem contact op via: ☎ 020 - 635 24 40 of ✉ contactformulier.
De Thuiswerk Portal van InteriorWorks
Ben jij als werkgever op zoek naar een slimme, efficiënte en gebruiksvriendelijke tool om jouw werknemers te voorzien van een ergonomische thuiswerkplek?
Wij als interieurspecialist weten als geen ander hoe belangrijk een gezonde en verantwoorde werkplek is. Dus zorgen wij er ook voor dat werknemers op een ergonomische manier thuis kunnen werken en dat de werkgever volledig wordt ontzorgd in het organiseren en beheren hiervan. Dit alles is mogelijk met de ‘Thuiswerk portal’ van InteriorWorks.
Met de Thuiswerk Portal kunnen werknemers eenvoudig inloggen op een afgeschermde bedrijfsomgeving, waar het aanbod in thuiswerk meubilair te zien is. Werknemers kunnen zo heel gemakkelijk producten selecteren en bestellen. En wij kunnen de portal op zo’n manier inrichten dat het volledig voldoet aan de wensen van jouw organisatie. Onze Thuiswerk Portal is meer dan een webshop. De portal faciliteert ook een meubelmanagementsysteem en is het eerste aanspreekpunt voor informatie en serviceverzoeken van de medewerkers. Van bestellen tot retour, alles is geregeld!
Een bijkomend voordeel is dat de werkgever volledig toegang heeft tot het portaal. Hierdoor is de status van iedere bestelling inzichtelijk en kan er gemakkelijk gemonitord worden, zo ben je er zeker van dat jouw medewerkers er goed bij zitten.
Heb je vragen over de thuiswerkplekken of de Thuiswerk Portal van InteriorWorks?
Onze interieurspecialisten gaan graag met je in gesprek om tot de beste oplossing te komen voor jouw werknemers. Neem contact op via: ☎ 020 - 635 24 40 of ✉ contactformulier.
Onze klanten
Een complete thuiswerkplek faciliteren voor je medewerkers?
Bekijk onze thuiswerk sets:
Een hoogte instelbaar bureau van Vepa met een zwart gestoffeerde netweave bureaustoel.
Klik hier voor meer informatie.
De Vepa HomeFit is een ergonomisch zit/sta bureau met een functionele opberger onderaan het blad.
Klik hier voor meer informatie.
Een hoogte instelbaar bureau van Vepa met een gestoffeerde zwarte bureaustoel van Interstuhl.
Klik hier voor meer informatie.
Een verrijdbare design stoel met een handige grijprand en een compact, functioneel bureau van HAY.
Klik hier voor meer informatie.
Een set van Vitra met een gestoffeerde bureaustoel inclusief verstelbare lendesteun voor een optimaal zitcomfort.
Klik hier voor meer informatie.
Een HAY bureau die mooi aansluit bij huiselijke sferen samen met een zachte gestoffeerde stoel voor optimaal zitcomfort.
Klik hier voor meer informatie.
Een bureau van Dutchglobe met een huiselijke touch en een derde niveau voor extra dimensie.
Klik hier voor meer informatie.
Wat zegt de belastingdienst over het aanbieden van thuiswerkplekken voor de werknemers?
Gerichte vrijstelling:
Een thuiswerkplek faciliteren zorgt voor een hoop vraagtekens. Hoe zit dat precies? De belastingdienst ziet verschillende producten en voorzieningen, die binnen de werkostenregeling (WKR) vallen als noodzakelijk en kunnen daardoor vergoed worden. De ‘gerichte vrijstelling’ maakt dat kosten, die gemaakt zijn voor dergelijke producten en voorzieningen, onbelast kunnen worden vergoed aan de medewerker. Dit geldt te allen tijde alleen voor producten en voorzieningen die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van de dienstbetrekking.
Dit kunnen zijn:
- ARBO voorzieningen (ergonomische bureaustoel, juiste verlichting, zit/sta bureau etc.)
- Hulpmiddelen (monitorarm, laptop, muis etc.)
Bron: Belastingdienst
Nog meer te weten komen over de hulpmiddelen die je als werkgever kan bieden?
Aangezien werknemers nu voornamelijk thuiswerken en dit er voor de toekomst niet veel anders uit komt te zien, wil je als werkgever natuurlijk op de hoogte blijven. Hier vind je vragen en antwoorden met betrekking tot het aanbieden van hulpmiddelen tijdens de coronacrisis.
Aan welke eisen voldoet een ergonomisch verantwoorde werkplek?
Het beeldscherm op de juiste hoogte:
Zorg ervoor dat het beeldscherm recht voor je gepositioneerd is. Wanneer je te veel omlaag moet kijken, wat bijvoorbeeld vaak het geval is bij het werken op een laptop, dan vergroot dit de kans op rug- en nekklachten. Daarnaast is een licht neerwaartse blik minder vermoeiend voor de ogen.
De juiste zithouding:
Het is belangrijk dat stoel- en tafelhoogte zo op elkaar worden afgestemd dat de armen een ontspannen houding aannemen. Ook de schouders ontspannen zich waardoor hoofdpijnklachten worden voorkomen. Dit lukt het best wanneer de ellebogen op of net iets boven tafelhoogte zijn.
De muis is key:
Probeer zo veel als mogelijk met een muis (i.p.v. een trackpad) te werken. Let daarbij wel op dat de ellebogen dichtbij het lichaam blijven. Als de ellebogen ver voor het lichaam worden gehouden, ligt de muis te ver weg waarmee het risico op RSI-achtige klachten wordt vergroot.
De stand van de benen:
Probeer de stoel zo in te stellen dat de voeten goed op de grond staan. Dit betekent dat de knieën zich op ongeveer dezelfde hoogte als de heupen bevinden. De bovenbenen moeten daarbij comfortabel worden ondersteund door de zitting van de stoel en het onderste deel van de rug door de welving van de rugleuning.
Zorg voor voldoende afwisseling:
Naast een juist gebruik van meubilair en apparatuur is afwisseling in werkhouding minstens zo belangrijk. Dit kan door verschillende werkzaamheden met elkaar te combineren. Denk bijvoorbeeld aan typen afwisselen met leeswerk of de afwisseling in werkhouding door een rondje te lopen tijdens het telefoneren of te verplaatsen naar een kruk aan een bar.
Wat heb ik nodig voor een thuiswerkplek?
Het thuiswerken brengt een aantal voordelen met zich mee zoals een betere balans tussen werk en gezin, minder reistijd, minder reiskosten, betere concentratie, makkelijker doorwerken en dus minder ziekteverzuimdagen. Afhankelijk van de werkzaamheden wordt de productiviteit verhoogd bij zelfstandige taken en ervaart men een hogere arbeidssatisfactie omdat er efficiënt en effectief met tijd omgegaan kan worden. Aan de andere kant ervaren werknemers dat de thuiswerkplek van onvoldoende kwaliteit is door de beperkte instelmogelijkheden en dat de technische mogelijkheden nihil zijn. Hier kun je als werkgever op inspelen door de werknemers te voorzien van eenvoudig, kwalitatief en ergonomisch meubilair zoals een verstelbaar bureau of accessoires zoals een monitorarm of een laptopsteun. Daarnaast is goede bekabeling van groot belang wanneer het gaat om technische oplossingen. (Arbo-Online, 2014)
De ergonomische werkplek
Thuiswerken, het gebeurt steeds vaker. Zowel werknemers als werkgevers zien na de uitbraak van het coronavirus meer de positieve kant ervan in. Zo maakt het de werkmogelijkheden flexibeler. Het feit blijft alleen dat de omstandigheden thuis, in de meeste gevallen, anders zijn dan op kantoor. De werknemers zijn vaak niet in het bezit van een gezonde thuiswerkplek met ergonomische meubels. Maar hoe creëer je dan als werkgever een goede en gezonde werkplek voor je werknemer. Om lichamelijke klachten te vermijden, biedt InteriorWorks thuiswerk producten aan om het thuiswerken zo gezond en comfortabel mogelijk te maken.
Thuiswerk bureaustoel
De bureaustoel is samen met het bureau de basis om de voornaamste lichamelijke klachten te voorkomen. Om deze twee producten op de beste manier samen te laten werken, moeten ze op elkaar worden afgestemd. Dat proces begint bij het kiezen van een ergonomische bureaustoel.
InteriorWorks biedt onder andere ergonomische bureaustoelen aan van de merken HÅG, Vitra, Interstuhl, Prosedia en Haworth. Al onze bureaustoelen zijn ergonomisch verantwoord en ARBO gecertificeerd. Alle stoelen aangeboden door InteriorWorks kunnen zo ingesteld worden dat jouw lichaam perfect kan aansluiten op de stoel. De HÅG Futu 1200 bureaustoel gaat verder dan dat. Met de HÅG inBalance technologie zorgt het zwevende zitmechanisme ervoor dat de HÅG Futu bureaustoel zich automatisch aan je houding en bewegingen aanpast.
Bij het stellen van de bureaustoel is het belangrijk dat er op vier onderdelen wordt gelet. Allereerst de zithoogte. De hoogte van de stoel moet zo staan, dat de boven- en onderbenen een hoek van 90 graden maken. Daarna de zitdiepte. Er moet precies een vuist tussen de zitting en de binnenkant van de knieën passen. Zorg dat de rugleuning mooi aansluit op de rug. Stel tot slot de armleuningen in, zodat deze gelijkstaan aan het bureau.
Thuiswerk bureau
Nadat je de perfecte bureaustoel hebt gekozen, is een passend bureau de volgende stap. Het is belangrijk om de hoogte van het bureau zo in te stellen, dat het goed aansluit op de zithouding. Het bureaublad moet op dezelfde hoogte als de armleuningen staan. Zo kunnen de armen en schouders een ontspannen houding aannemen, waardoor hoofdpijnklachten worden voorkomen.
Om het meeste comfort uit een bureau te halen, is een zit sta bureau ideaal. Klachten zoals rug-, nek- en schouderklachten, zullen zich minder snel ontwikkelen bij een gevarieerde werkhouding. Daarnaast geeft het de vrijheid om te werken zoals jij wilt. Alle bureaus die Interiorworks aanbiedt zijn ARBO gecertificeerd. Het Vepa Presto-R bureau en het Vepa HomeFit bureau zijn beide zit-sta bureaus. De HomeFit van Vepa is ideaal voor thuiswerkplekken waar weinig ruimte is. Het bureau is namelijk opgeborgen in een kastje en is tevens een opbergplek voor een laptop en accessoires.
Thuiswerk accessoires
Naast de basisonderdelen van een goede thuiswerkplek, biedt Interiorworks ook accessoires aan om het thuiswerken zo prettig mogelijk te maken. Thuis kan er nogal wat afleiding zijn. De akoestische schermen van bijvoorbeeld Wilkhahn of In-Zee zijn dan ideaal om wat privacy te creëren en om.
Thuiswerkplek of home office voor jouw werknemers?
Ben je op zoek naar kantoormeubilair voor thuis? Wij geven interieuradvies en een offerte op maat. Neem gerust contact met ons op.