Projectinrichting voor Domus Medica Utrecht
Analyse
Domus Medica wilde een kantoorgebouw dat werkruimte biedt aan zowel grote als kleine organisaties op medisch gebied. Daarbij wilde zij ontmoetingen en het contact stimuleren tussen de verschillende medische organisaties. Samenkomen was daarom een belangrijk thema tijdens het nieuwe interieur ontwerp.
Advies
De interieurarchitecten hebben de eisen van Domus Medica goed weten door te voeren in het interieur, door te werken met licht en de etages ruimtelijk op te zetten. InteriorWorks heeft de complete inrichting geleverd. Van het vergader- en kantoormeubilair tot aan informele zitjes en het meubilair in de openbare ruimtes. Een belangrijke voorwaarde voorafgaande het project was het stimuleren van de gezondheid van de gebruikers. Ergonomische werkplekken waren daarom een must.
Het kantoorgebouw is in fases opgeleverd, InteriorWorks was verantwoordelijk voor de inrichting van de 5e en 6e etage. Bij toeval kwamen beide etages tegelijkertijd bij InteriorWorks terecht, maar hebben twee verschillende opdrachtgevers.
Make it work!
Voor de werkplekken, stilteruimtes, ontmoetingsplekken en samenwerkruimtes is er gekozen voor diverse zit-sta werkplekken van Vepa. Ook zijn er werktafels van Arco terug te vinden in de inrichting. Bij ergonomische werkplekken horen ook comfortabele en makkelijk verstelbare bureaustoelen. Deze stoelen zijn van bekende kwalitatieve merken zoals Vitra en Interstuhl, die hoogwaardige zitoplossingen leveren. De bureaustoelen leveren een bijdrage aan de gezondheid en vitaliteit van de werknemer.
In de openbare ruimtes zijn diverse zitjes gecreëerd met banken van Muuto, Vitra en Palau, Vitra RAR schommelstoelen en fauteuils van Arco.
Hoewel het idee achter het kantoorgebouw is om contact en ontmoetingen te stimuleren, is het uiteraard ook belangrijk om in stilte privégevoelige telefoongesprekken te kunnen voeren. Dit is onder andere mogelijk in de belcellen van Framery.
Het eindresultaat van de etages is wat ons betreft geslaagd. Beide zijn ze ruim opgezet, er is veel plek voor samenwerken en overleggen en de werkplekken zijn voorzien van kwaliteit designmeubilair dat gericht is op ergonomie en duurzaamheid.
Facts & figures
- Klant: Domus Medica
- Architect: 5e etage Arnold Schoordijk & 6e etage Standard Studio
- Projectmanagementbureau: Drees & Sommer
- Indeling gebouw: 5e etage open werkplekken & 6e etage aparte kantoren
- Oplevering: December 2017
Over
“Op de eerste verdieping bevindt zicht het Congres- en Vergadercentrum Domus Medica. Hier kunnen zalen worden gehuurd van 10 tot 400 personen. De combinatie van het vergadercentrum, de foyer en de daktuin achter het vergadercentrum maakt het de ideale locatie voor seminars, beurzen en andere bijeenkomsten.” (Domus Medica)
Domus Medica biedt gemeenschappelijke huisvestiging voor beroepsbelangen organisaties uit de medische sector. Naast kantoorruimtes worden er ook gemeenschappelijke faciliteiten aangeboden als een congres- en vergadercentrum en een bedrijfsrestaurant.
Impressie van Domus Medica Utrecht
Een stoel die bekent staat om zijn comfort en het herkenbare design is de HAY About A Chair AAC 22. Een favoriet in veel interieurs.
De populaire Vitra Eames DSR stoelen geven een Scandinavische look and feel aan het interieur.
Onze klanten zijn erg tevreden,
dus wij ook.
InteriorWorks werkt sinds 2004 samen met verschillende toonaangevende klanten en partners. Deze klanten en partners staan bij ons hoog in het vaandel en waarderen wij enorm. Niets is mooier om een interieurproject met veel plezier en succes af te ronden. Een fijne samenwerking met klanten en partners speelt hierbij een grote rol.
Ben je overtuigd door wat onze partners over ons zeggen en wil jij net zo'n succesvolle samenwerking aangaan? Leuk!
Neem contact op via: ☎ 020 - 635 24 40 of ✉ contactformulier.