De thuiswerkplek

‍Door het Corona virus eisen de huidige thuiswerk omstandigheden meer van je werknemers dan in eerste instantie misschien gedacht. Je wilt als werkgever voorkomen dat het personeel op den duur lichamelijke klachten gaat ondervinden. Zeker wanneer je weet dat thuiswerken op lange termijn vanzelfsprekend gaat worden. Wij als interieurspecialist weten als geen ander hoe belangrijk een gezonde en verantwoorde werkplek is, dus zorgen wij er ook voor dat jouw werknemers op een ergonomische en verantwoorde manier thuis kunnen werken.

‍We bieden een volledig Arbo-goedgekeurde thuiswerkplek voorzien van bureau, bureaustoel, laptophouder, toetsenbord en muis vanaf €695,- exclusief btw.

  • Levering binnen tien werkdagen in heel Nederland
  • Vijf jaar garantie
  • Geen bezorgkosten
  • Diverse variaties mogelijk (twijfel je? Wij kunnen helpen ☎ / ✉ )
  • Eenvoudige betaalwijze
Afbeelding
Afbeelding

Thuiswerkplek service portaal

‍De Thuiswerkplek service van InteriorWorks is dé oplossing voor iedere werkgever. 

Ben jij als werkgever op zoek naar een slimme, efficiënte en gebruiksvriendelijke tool om jouw werknemers te voorzien van een ergonomische thuiswerkplek? Wij presenteren de Thuiswerkplek service portaal van InteriorWorks. Werknemers kunnen gemakkelijk inloggen op een portal en zien vervolgens een afgeschermde bedrijfsomgeving, waar het aanbod in thuiswerk meubilair te zien is. Werknemers kunnen heel gemakkelijk producten selecteren en bestellen. Wij kunnen het portaal zo inrichten dat het voldoet aan jouw wensen.

Heb je vragen over de thuiswerkplekken of het Thuiswerkplek service portaal van InteriorWorks? Onze interieurspecialisten gaan graag met je in gesprek om tot de beste oplossing te komen voor jouw werknemers. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur via: ☎ 020 635 24 40 of ✉

Neem contact op

i

Een thuiswerkplek faciliteren voor je medewerkers?
Bekijk onze oplossingen:

Thuiswerk oplossing drentea

‍Een hoogte instelbaar bureau van Drentea met een zwart gestoffeerde netweave bureaustoel.

Neem contact op
drentea zwart vier poot

‍Een hoogte instelbaar bureau van Drentea met een gestoffeerde zwarte bureaustoel van Interstuhl.

Neem contact op
HAY oplossing thuiswerkplek

‍De Drentea HomeFit is een ergonomisch zit/sta bureau met een functionele opberger onderaan het blad. 

Neem contact op
Thuiswerk oplossing vitra

‍Een set van Vitra met een gestoffeerde bureaustoel inclusief verstelbare lendesteun voor een optimaal zitcomfort.

Neem contact op
HAY oplossing thuiswerkplek

‍Een bureau van Dutchglobe met een huiselijke touch en een derde niveau voor extra dimensie.

Neem contact op
hay werkplek oplossing

‍Een verrijdbare design stoel met een handige grijprand en een compact, functioneel bureau van HAY.

Neem contact op
HAY oplossing thuiswerkplek

‍Een HAY bureau die mooi aansluit bij huiselijke sferen samen met een zachte gestoffeerde stoel voor optimaal zitcomfort.

Neem contact op
Bekijk het complete thuiswerk assortiment

‍Gerichte vrijstelling thuiswerkplek

Wat zegt de belastingdienst over het aanbieden van thuiswerkplekken voor de werknemers?

‍Gerichte vrijstelling:

‍Een thuiswerkplek faciliteren zorgt voor een hoop vraagtekens. Hoe zit dat precies? De belastingdienst ziet verschillende producten en voorzieningen, die binnen de werkostenregeling (WKR) vallen als noodzakelijk en kunnen daardoor vergoed worden. De ‘gerichte vrijstelling’ maakt dat kosten, die gemaakt zijn voor dergelijke producten en voorzieningen, onbelast kunnen worden vergoed aan de medewerker. Dit geldt te allen tijde alleen voor producten en voorzieningen die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van de dienstbetrekking.

‍Dit kunnen zijn:

  • ARBO voorzieningen (ergonomische bureaustoel, juiste verlichting, zit/sta bureau etc.)
  • Hulpmiddelen (monitorarm, laptop, muis etc.)

Bron: Belastingdienst 

Nog meer te weten komen over de hulpmiddelen die je als werkgever kan bieden?

‍Aangezien werknemers nu voornamelijk thuiswerken en dit er voor de toekomst niet veel anders uit komt te zien, wil je als werkgever natuurlijk op de hoogte blijven. Hiervind je vragen en antwoorden met betrekking tot het aanbieden van hulpmiddelen tijdens de coronacrisis.

‍Aan welke eisen voldoet een ergonomisch verantwoorde werkplek?

Het beeldscherm op de juiste hoogte:

‍Zorg ervoor dat het beeldscherm recht voor je gepositioneerd is. Wanneer je te veel omlaag moet kijken, wat bijvoorbeeld vaak het geval is bij het werken op een laptop, dan vergroot dit de kans op rug- en nekklachten. Daarnaast is een licht neerwaartse blik minder vermoeiend voor de ogen.

De juiste zithouding:

‍Het is belangrijk dat stoel- en tafelhoogte zo op elkaar worden afgestemd dat de armen een ontspannen houding aannemen. Ook de schouders ontspannen zich waardoor hoofdpijnklachten worden voorkomen. Dit lukt het best wanneer de ellebogen op of net iets boven tafelhoogte zijn.

De muis is key:

‍Probeer zo veel als mogelijk met een muis (i.p.v. een trackpad) te werken. Let daarbij wel op dat de ellebogen dichtbij het lichaam blijven. Als de ellebogen ver voor het lichaam worden gehouden, ligt de muis te ver weg waarmee het risico op RSI-achtige klachten wordt vergroot.

De stand van de benen:

‍Probeer de stoel zo in te stellen dat de voeten goed op de grond staan. Dit betekent dat de knieën zich op ongeveer dezelfde hoogte als de heupen bevinden. De bovenbenen moeten daarbij comfortabel worden ondersteund door de zitting van de stoel en het onderste deel van de rug door de welving van de rugleuning.

Zorg voor voldoende afwisseling:

‍Naast een juist gebruik van meubilair en apparatuur is afwisseling in werkhouding minstens zo belangrijk. Dit kan door verschillende werkzaamheden met elkaar te combineren. Denk bijvoorbeeld aan typen afwisselen met leeswerk of de afwisseling in werkhouding door een rondje te lopen tijdens het telefoneren of te verplaatsen naar een kruk aan een bar.

‍Wil je meer weten?

‍Heb je vragen over de verhuizing, de thuiswerkplek of wil je telefonisch een offerte aanvragen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Onze interieurspecialisten staan klaar om te helpen en zijn bereid om een passende oplossingen te zoeken.

Neem contact op

i

De thuiswerkplek 

Het thuiswerken brengt een aantal voordelen met zich mee zoals een betere balans tussen werk en gezin, minder reistijd, minder reiskosten, betere concentratie, makkelijker doorwerken en dus minder ziekteverzuimdagen. Afhankelijk van de werkzaamheden wordt de productiviteit verhoogd bij zelfstandige taken en ervaart men een hogere arbeidssatisfactie omdat er efficiënt en effectief met tijd omgegaan kan worden. Aan de andere kant ervaren werknemers dat de thuiswerkplek van onvoldoende kwaliteit is door de beperkte instelmogelijkheden en dat de technische mogelijkheden nihil zijn. Hier kun je als werkgever op inspelen door de werknemers te voorzien van eenvoudig, kwalitatief en ergonomisch meubilair zoals een verstelbaar bureau of accessoires zoals een monitorarm of een laptopsteun. Daarnaast is goede bekabeling van groot belang wanneer het gaat om technische oplossingen. (Arbo-Online, 2014)

De ergonomische werkplek 

Thuiswerken, het gebeurt steeds vaker. Zowel werknemers als werkgevers zien na de uitbraak van COVID19 meer de positieve kant ervan in. Zo maakt het de werkmogelijkheden flexibeler. Het feit blijft alleen dat de omstandigheden thuis, in de meeste gevallen, anders zijn dan op kantoor. De werknemers zijn vaak niet in het bezit van een gezonde thuiswerkplek met ergonomische meubels. Maar hoe creëer je dan als werkgever een goede en gezonde werkplek voor je werknemer. Om lichamelijke klachten te vermijden, biedt Interiorworks thuiswerk producten aan om het thuiswerken zo gezond en comfortabel mogelijk te maken.

Thuiswerk bureaustoel

De bureaustoel is samen met het bureau de basis om de voornaamste lichamelijke klachten te voorkomen. Om deze twee producten op de beste manier samen te laten werken, moeten ze op elkaar worden afgestemd. Dat proces begint bij het kiezen van een ergonomische bureaustoel.

Interiorworks biedt onder andere ergonomische bureaustoelen aan van de merken HÅG, Vitra, Interstuhl, Prosediaen Haworth. Al onze bureaustoelen zijn ergonomisch verantwoord en Arbo gecertificeerd. Alle stoelen aangeboden door Interiorworks kunnen zo ingesteld worden dat jouw lichaam perfect kan aansluiten op de stoel. De HÅG Futu 1200 bureaustoel gaat verder dan dat. Met de HÅG inBalance technologie zorgt het zwevende zitmechanisme ervoor dat de HÅG Futu bureaustoel zich automatisch aan je houding en bewegingen aanpast.

Bij het stellen van de bureaustoel is het belangrijk dat er op vier onderdelen wordt gelet. Allereerst de zithoogte. De hoogte van de stoel moet zo staan, dat de boven- en onderbenen een hoek van 90 graden maken. Daarna de zitdiepte. Er moet precies een vuist tussen de zitting en de binnenkant van de knieën passen. Zorg dat de rugleuning mooi aansluit op de rug. Stel tot slot de armleuningen in, zodat deze gelijkstaan aan het bureau.  

Thuiswerk bureau 

Nadat je de perfecte bureaustoel hebt gekozen, is een passend bureau de volgende stap. Het is belangrijk om de hoogte van het bureau zo in te stellen, dat het goed aansluit op de zithouding. Het bureaublad moet op dezelfde hoogte als de armleuningen staan. Zo kunnen de armen en schouders een ontspannen houding aannemen, waardoor hoofdpijnklachten worden voorkomen.

Om het meeste comfort uit een bureau te halen, is een zit sta bureau ideaal. Klachten zoals rug-, nek- en schouderklachten, zullen zich minder snel ontwikkelen bij een gevarieerde werkhouding. Daarnaast geeft het de vrijheid om te werken zoals jij wilt. Alle bureaus die Interiorworks aanbiedt zijn Arbo gecertificeerd. Het Drentea Presto-R bureau en het Drentea x Vepa HomeFit bureau zijn beide zit sta bureaus. De HomeFit van Drentea is ideaal voor thuiswerkplekken waar weinig ruimte is. Het bureau is namelijk opgeborgen in een kastje en is tevens een opbergplek voor een laptop en accessoires. 

Thuiswerk accessoires

‍Naast de basisonderdelen van een goede thuiswerkplek, biedt Interiorworks ook accessoires aan om het thuiswerken zo prettig mogelijk te maken. Thuis kan er nogal wat afleiding zijn. De akoestische schermen van bijvoorbeeld Wilkhahn of In-Zee zijn dan ideaal om wat privacy te creëren en om. 

Thuiswerkplek of home office voor jouw werknemers?

‍Ben je op zoek naar kantoormeubilair voor thuis? Wij geven interieuradvies en een offerte op maat. Neem gerust contact met ons op via: info@interiorworks.nl.

Bij het stellen van de bureaustoel is het belangrijk dat er op vier onderdelen wordt gelet. Allereerst de zithoogte. De hoogte van de stoel moet zo staan, dat de boven- en onderbenen een hoek van 90 graden maken. Daarna de zitdiepte. Er moet precies een vuist tussen de zitting en de binnenkant van de knieën passen. Zorg dat de rugleuning mooi aansluit op de rug. Stel tot slot de armleuningen in, zodat deze gelijkstaan aan het bureau. 

‍